”Restaurangägaren” och ”festfixaren” – iranierna som filmade när de våldtog nerdrogade kvinnor

Två iranier i Göteborgs krogbransch drogade och våldtog flera unga kvinnor. Idag dömdes de till 6 respektive 9 års fängelse.

Text: Tobias Lindberg 2016-12-30 kl. 12:06. Uppdaterad 2016-12-31 kl. 14:35.

valdtakt-goteborg-208

Kvinnan på bilden har ingenting med artikeln att göra.

Navid Atlassi (661027-2392) och Bardiya Pajouhi (910818-5852), en medelålders krögare som äger flera innerestauranger i Göteborg och en ung festfixare, båda med iranskt ursprung, dömdes idag vid Göteborgs tingsrätt till 6 respektive 9 års fängelse för att bland annat ha drogat och våldtagit flera unga kvinnor. Båda dömdes för grov våldtäkt på två 16-åriga flickor, medan Bardiya Pajouhi även dömdes för tre andra våldtäkter, sexuellt tvång vid två tillfällen och kränkande fotografering.

stod-donera-swish-012

Navid Atlassi och Bardiya Pajouhi dömdes att solidariskt utge 330 000 kronor i skadestånd till de två 16-åriga flickorna och utöver detta dömdes Bardiya Pajouhi att utge 485 000 kronor till övriga målsägande i målet.

Allting uppdagades efter en våldtäkt i en trappuppgång på Södra vägen 17 i mars 2016, helt nära Avenyn i Göteborg, där en ung kvinna anmälde Bardiya Pajouhi. När polisen började undersöka detta så hittade de bilder i hans mobil som senare ledde till att flera filmklipp och ytterligare bilder hittades, där även andra unga kvinnor hade utsatts och där man såg att även Navid Atlassi hade deltagit vid tillfället när de två 16-åriga flickorna våldtogs, vilket gjorde att undersökningen svällde så att den till slut omfattade sammanlagt 8 målsägande.

Bland bilder och filmklipp fanns bland annat ett 15 minuter långt filmklipp som visar hur både Navid Atlassi och Bardiya Pajouhi en kväll i mars 2012 våldtar två 16-åriga flickor oralt, vaginalt och analt. På filmen syns att den ena flickan inte rör sig alls och den andra flickan ligger ganska stilla under tiden som de utsätts för övergreppen. En av flickorna var dessutom oskuld när detta inträffade.

Förutom Navid Atlassi och Bardiya Pajouhi så dömdes även en iransk kvinna, Niloufar Javanmardi, för ringa narkotikabrott. Hon är doktorand vid Institutionen för Biomedicin vid Sahlgrenska Akademin och inneboende hos Navid Atlassi i den lägenhet högst upp på Götabergsgatan 30 där de två grova våldtäkterna begicks.

De grova våldtäkterna på de 16-åriga flickorna

Efter att Navid Atlassi och Bardiya Pajouhi i takvåningen på Götabergsgatan 30 hade bjudit de redan fulla flickorna på champagne och kokain så blev den ena flickan [NN6] så påverkad att hon bara har fragmentariska minnesbilder här och där från de tillfällen då hon ”vaknar upp” och den andra flickan [NN10] blev i det närmaste medvetslös.

 

valdtakt-goteborg-226

Gällande hur påverkade de 16-åriga flickorna var när de våldtogs skriver rätten följande.

”Hon [NN10] är helt frånvarande vid de sexuella handlingarna och rör sig bara när hon flyttas av de tilltalade. Hon verkar befinna sig i dvala eller har i vart fall en mycket låg medvetandegrad och det är helt verklighetsfrämmande att tolka filmerna av henne som att hon vill medverka i sexuella handlingar.

[…]

… vid en närmare granskning av filmen framstår även hon [NN6] som kraftigt drogpåverkad. Hon har sålunda ett långsamt och onaturligt rörelsemönster. Hon verkar frånvarande och det förefaller som att hon inte har klart för sig var eller i vilken situation hon befinner sig.”

De två iranska männen däremot behandlade de två svenska flickorna som om de alla deltog i en porrfilm. Rätten skriver.

”I motsats till målsägandena har de tilltalade löpande en inbördes kommunikation. De talar med varandra och förefaller komma överens om att ”byta” målsägande. De tilltalade poserar inför kameran i anslutning till de sexuella handlingarna och flyttar målsägandena för att exponera dem för kameran på av de tilltalade önskat sätt. Det är tydligt att denna exponering sker utan målsägandenas samtycke eller vetskap.”

Riktigt hur vidrigt det hela var förstår man när man läser hur flickorna själva beskriver det som skedde i lägenheten. Den ena flickan [NN6] uppger följande.

”Någon satte på musik och föreslog att målsägandena skulle dansa, vilket de gjorde. Bardiya Pajouhi tog av hennes tröja. Målsäganden NN 6 kände fortfarande målsäganden NN 10:s närvaro. Därefter blev allt svart. Något senare vaknade hon dock till på nytt. Troligen satt hon då på en stol i köket. Hon vet inte om hon var naken eller hade kläder på sig. Hon rökte någonting, men var så omtöcknad och tung i huvudet att hon hade svårt att föra cigaretten till munnen. Nästa minne är från lägenhetens balkong. Hon var naken och stod framåtlutad, medan Bardiya Pajouhi hade sex med henne bakifrån. Hon minns att det kändes konstigt. Därefter blev det svart.

Nästa minnesbild är att hon låg på rygg i en säng med Baridya Pajouhi över sig. Hennes hjärna och kropp fungerade inte och hon kunde inte röra sig. […] Hon kände sig mycket trött. Hon såg att Bardiya Pajouhi var på väg att ha sex med målsäganden NN 10. Sedan blev det svart igen. Återigen kom ett minnesfragment. Hon stod vid sidan av sängen och utförde oralsex på Bardiya Pajouhi. Han höll i hennes huvud. Hon fick kväljningar. På nytt blev det svart.

Något senare vaknade hon naken i sängen tillsammans med målsäganden NN 10. Hon såg en surfplatta lutad ovanför en teve, med linsen riktad mot sängen, och kände obehag.”

 

valdtakt-goteborg-227

Hur hon kände sig efteråt beskrev hon såhär.

”Det sved i vaginan och hon hade smärta i analöppningen. […] Hon vågade inte göra polisanmälan om saken, trots att hennes föräldrar ville det och trots att hon mådde mycket dåligt efter händelserna. Hon hade fått intryck av att det fanns bilder från tillfällena, vilka Bardiya Pajouhi och Navid Atlassi kunde sprida om de blev anmälda.”

Den andra flickan [NN10] om det som skedde i lägenheten.

”Hon hade ostadig gång och var kraftigt påverkad redan när hon kom till lägenheten. Från lägenheten minns hon att de tilltalade tog fram mousserande vin och även kokain. Vidare minns hon att något röktes. En senare minnesbild är att Bardiya Pajouhi satte på musik och bad henne strippa eller något liknande. Därefter blev allt återigen mycket suddigt.

Nästa minnesbild är att hon låg i en säng med Navid Atlassi över sig. Han var tätt inpå och tog på henne. Hon kände obehag. Hon ville inte ha sex men hade inte kraft att ta sig upp ur sängen och gå därifrån. Det är helt uteslutet att hon skulle ha tagit initiativet till sex med någon av de tilltalade. Hon minns att det stod något föremål på en bänk vid en teve och frågade vad det var. Navid Atlassi svarade att hon inte skulle tänka på det. I efterhand drog målsäganden NN 10 slutsatsen att föremålet var den inspelningsutrustning som Navid Atlassi använde för att spela in de sexuella handlingarna.”

Om hur det kändes efteråt berättar hon [NN10] följande.

”Hon hade ont i vaginan och i analöppningen. Hon berättade inte ordentligt om händelserna direkt efteråt. Hon var rädd för att de tilltalade hade tagit bilder som de kunde sprida om hon gjorde anmälan. Vidare lastade hon sig själv för det inträffade, inte minst för att hon hade dragit in sin kamrat målsäganden NN 6 i händelsen. Hon hade också bara svaga minnen av vad som faktiskt hade skett i lägenheten.”

Efter våldtäkterna hade Bardiya Pajouhi skickat ett MMS med en bild av sig själv och flickorna till en vän i USA. Rätten beskriver bilden så här.

”På bilden ligger han naken mellan de likaledes nakna målsägandena som sover. I anslutning till bilden har han skrivit: ”HaHa they passed out after the action and weed so I took a sneeky pic while sleeping”.

Äpplet faller inte långt från trädet

Navid Atlassi som är 50 år gammal och Bardiya Pajouhi som är 25 år verkar inte vara nära släkt med varandra, då det i vart fall inte är något som går att slå fast med den information som svenska myndigheter har, men helt säkert är att de, deras familjer och deras släkter har mycket med varandra att göra när det kommer såväl affärer som privatliv, vilket framgår av bilderna med tillhörande kommentarer som följer lite längre ned här i texten.

Vidare, som så ofta så faller inte äpplet långt ifrån trädet. Navid Atlassis 21-årige son, Anton Atlassi, fick för lite drygt år sedan ett strafföreläggande på 100 dagsböter á 50 kronor för kränkande fotografering. Ett brott som han måste ha erkänt eftersom det inte blev någon rättegång. Det han hade gjort var att olovligen och med uppsåt ha filmat en kvinna med sin mobiltelefon under tiden som de hade samlag.

anton-atlassi-krankande-fotografering-verifiera-skarmdump-047

Här kommer så några bilder som visar att de två våldtäktsdömda gärningsmännen Navid Atlassi och Bardiya Pajouhibild samt deras familjer verkligen har mycket med varandra att göra. Kanske kan en del tycka att bilder som de som följer hör till dessa familjers privatliv, men faktum är att det var Navid Atlassi och Bardiya Pajouhi som med sitt hänsynslösa agerande mot naiva unga flickor orsakade familjerna det som nu sker. Sannolikt var det även deras inflytande som fick Navid Atlassis son Anton att komma på tanken filma en tjej som han hade samlag med utan att hon visste om det.

stod-donera-swish-012

Bilderna visar att dessa familjer, Atlassi, Pajouhi och Dahlkvist, den sista är sönerna Anton och Victor Atlassis släkt på sin mors sida, umgås väldigt tätt med varandra och att det har varit så under åren 2012 till nutid, den period när dessa våldtäkter som de nu fälldes för ägde rum. Detta ser man av bilderna och kommentarerna till bilderna.

Först några bilder av Bardiya Pajouhi tillsammans med olika klubbgäster. Nätet är fullkomligen översvämmat av liknande bilder på Bardiya Pajouhi och visar på ett bra sätt den bild han verkar ha haft av sig själv. En innemänniska, en kändis, en som gör som han vill. På bilden i mitten står han bredvid sin far Bijan Pajouhi.

valdtakt-goteborg-220

Sedan en bild av hela sällskapet när de har trevligt i Marbella, Spanien, sommaren 2015. De två dömda våldtäktsmännen sitter längst bak. Anton Atlassi gör tummen upp.

valdtakt-goteborg-223

Här ser man ”Pappisen”, som våldtäktsmannen Navid Atlassi kallas för i kommentarerna, med sina söner 2015. Troligtvis i Marbella. Anton Atlassi är närmast pappan.

valdtakt-goteborg-224

Navid Atlassi tillsammans med sin vän Bijan Pajouhi, fadern till Bardiya Pajouhi, någonstans på en strand 2012.

valdtakt-goteborg-225

Ännu mer umgänge tillsammans i detta lilla ”gäng”. Bilden är från 2012.

valdtakt-goteborg-222

Här ser man Anton Atlassi i full färd med att göra en pizza tillsammans med Bardiya Pajouhi 2013. Kanske är de på pappa Navids innerestaurang El Corazon i Göteborg. Antons svenska mamma syns i kommentarerna.

valdtakt-goteborg-221

Intressant är att den äldsta sonen Anton Atlassi som fick ett strafföreläggande för att ha filmat en tjej som han låg med verkar ha en så bra relation med serievåldtäktsmannen Bardiya Pajouhi som också han har en förkärlek för att filma tjejer utan deras vetskap och att sedan han i sin tur har så mycket gemensamt med våldtäktsmannen Navid Atlassi som också råkar dela samma intresse.

Intressant är också att alla våldtäkterna och de andra sexuella övergreppen som begicks i Sverige var lokaliserade på Götabergsgatan 30, Södra vägen 17 eller Ångaren Ernas gata 2. Alla lägenheterna ligger centralt i Göteborg och ägs på olika sätt av familjen Atlassi.

Takvåningen på Götabergsgatan ägs av Navid Atlassi och på adressen är förutom Navid Atlassi även doktoranden Niloufar Javanmardi och Anton Atlassi skrivna. På Södra vägen 17 är Navid Atlassis föräldrar skrivna. På Ångaren Ernas gata 2 är Navid Atlassis bror Simon Atlassi skriven.

Tyvärr utvisas ingen av de två våldtäktsmännen eftersom de är svenska medborgare och har varit så länge i Sverige. Nackdelen med att tillåta massinvandring är alltså inte bara att man får in en massa människor som begår mycket mer vålds- och sexualbrott per capita än vad etniska svenskar gör, utan det är också att man med dagens system inte går att bli av med dem om de har varit här för länge. Därför måste dagens system ändras, massinvandringen stoppas och de flesta icke-européer som har kommit till Sverige de senaste 40 åren måste återvända till sina hemländer. Frivilligt eller med tvång.

I texten ”Vad som måste göras” förklarar Informationskriget.se hur problemen ser ut och hur vi ska lösa dem.

Referenser

Dom från Göteborgs tingsrätt – Mål nr: B 3538-16:

https://minfil.org/83B0r9b0bb/G_teborgs_TR_B_3538-16_Dom_2016-12-30.pdf

Dokument

Häktningsframställan för Navid Atlassis, inkom 8 september 2016:

https://minfil.org/ga9bobb7b1/G_teborgs_TR_B_7366-16_Aktbil_7.pdf

Navid Atlassis inställning till målet samt byte av advokat, inkom 14 oktober 2016:

https://minfil.org/4dD1pbb5b7/G_teborgs_TR_B_7366-16_Aktbil_28.pdf

Stämningsansökan, inkom 18 november 2016:

https://minfil.org/Sbmdq0b3bf/G_teborgs_TR_B_3538-16_Aktbil_137.pdf

Delar av förundersökningsprotokollet (FUP:en), inkom 18 november 2016:

https://minfil.org/q8uaq8b6bc/G_teborgs_TR_B_3538-16_Aktbil_138.pdf

Företagsförhållanden

Navid Atlassis företag:

http://www.proff.se/befattning/navid-atlassi/-/10293359/

Simon Atlassis företag (bror till Navid):

http://www.proff.se/befattning/vahid-simon-atlassi/-/10045954/

Urval från medias rapportering av fallet

Artikel GP 30 november 2016:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-mot-kr%C3%B6gare-och-festfixare-i-g%C3%A5ng-nekar-till-brott-1.4003469

http://archive.is/ygvPd

Filmklipp från Nyheter 24 med bilder från FUP 21 november 2016:

http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/868332-krogprofiler-misstankt-grov-valdtakt

Artikel GP 23 november 2016:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/indragna-tillst%C3%A5nd-efter-krogv%C3%A5ldt%C3%A4kter-1.3984883

http://archive.is/7KLFT

Artikel Göteborg Nonstop 23 november 2016 (namn, personnummer och bilder på de misstänkta förekommer):

http://www.goteborgnonstop.se/2016/11/23/el-corazon-och-the-pelican-forlorar-tillstandet- i-samband-med-sexovergrepp/

http://archive.is/Fy8T4

Artikel GP 18 november 2016:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/h%C3%A4r-%C3%A4r-%C3%A5talet-f%C3%B6r-krogv%C3%A5ldt%C3%A4kterna-1.3970785

http://archive.is/4bzLP

Artikel i Fria tider 18 november 2016:

http://www.friatider.se/festfixare-talas-f-r-v-ldt-kt-mot-sju-unga-kvinnor

http://archive.is/BIZoK

Artikel i Petterssons blogg 18 november 2016 (namnen och åldern på de misstänkta nämns):

https://petterssonsblogg.se/2016/11/18/goteborgskrogare-misstankt-for-valdtakt/

http://archive.is/CDaBO

Artikel i GP 2 november 2016:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ytterligare-en-misst%C3%A4nkt-v%C3%A5ldt%C3%A4kt-i-h%C3%A4rvan-1.3925087

http://archive.is/nAHz7

Artikel GP 16 september 2016:

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/festarrang%C3%B6r-misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-seriev%C3%A5ldt%C3%A4kter-1.3792845

http://archive.is/XOTm8

154 reaktion på “”Restaurangägaren” och ”festfixaren” – iranierna som filmade när de våldtog nerdrogade kvinnor

  1. Christer Andersson

    Utvisning på hela släkten sälj krogarna och ge flickorna pengar i skadestånd . Usch o fy

    Svara
    1. Gabbi

      Krogarna är svartmålade i hela Göteborgsområdet så väldigt få som går ditt, sen förlorade de alkoholtillståndet eftersom ägaren inte får vara dömd brottsling. Dock förlorar drygt 74 ungdomar och vuxna jobben pågrund av att ägaren är ett vidrigt as.
      Vad det gäller släkten tycker jag att du överdriver, han har två underbara söner som är otroligt bra människor, det deras far gjort kom som en chock även för dem.

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Gabbi: Tänker du på Anton Atlassi då, den äldsta sonen, 21 år gammal idag, som för nästan exakt för ett år sedan filmade en tjej han hade samlag med utan hennes vetskap och för det fick ett strafföreläggande för kränkande fotografering på 100 dagsböter á 50 kronor? Är det det sådant du menar när du säger att han har underbara söner?

        Svara
    2. Christer philipsson

      Helt rätt. Skicka hem alla i familjen. Inför dödsstraff , blir ingen förändring fören det.

      Svara
    3. AZIRAN

      Bäste Admin:
      – Hoppas dessa så kallade perser efter sitt straff blir utvisad till ayatollornas land.
      – Dessa idioter har kommit hit som ”flykting” men i själva verket det är inte de. Utan de är ayatollorna parasiter. Ut med dessa så kallad ”flyktingar” som åker och hälsar sin fitt morsa och bög farsa ett par gånger om året och kallar sig för flykting.
      – Dessa parasiter är en resultat av den svarta revelationen i Iran som tvingade bort vår älskade konung (Shahen av Iran) och islamiska idioter tog makten.
      – Dessa är en resultat av västvärldens aggerande mot SHAHEN av iran. Det var nämligen judar och väst som tog bort SHAHEN och satte ayatollorna vid makten.
      – Glöm inte heller att dessa parasiter är en resultat av det idiotiska och oreglerade socialdemokratiska invandringspolitik, där tog man vem som helst som flykting.
      – Dessa parasiter har kommit med hela släkt och stammen hit som ”politisk flykting” fast de är inte det.
      – Jag hoppas nästa regering utvisar alla iranier och andra så kallad flyktingar som har haft flyktingstatus men ändå väljer att åka hem och hälsa på morssan och farssan! Om man är flykting då bör man vara det också. Som en riktig flykting får du och bör du inte åka hem när du vill och hälsa på ditt land ett par gånger om året.
      – Nästan mer än 90% av iranier och andra så kallad flyktingar åker hemlandet och tillbakar hit. Köper hus i hemlandet och tillbringar sina somrar i hemlandet. Återstår fråga vad är det för jävla flyktingar de är.

      UT med alla FALSKA flyktingar och in med de riktiga flyktingar som är värd att bo i en demokrati som SVERIGE.
      Iranier som åker och hälsar på sitt hemland. Snackar skit om Sverige när de är i IRAN och lika så snackar skit om sitt eget land när de äbefinner sig i SVERIGE. Vilka hor ungar är dessa folk.

      UT med ALLA IRANIER som utnyttjar Sverige och svenska folket.

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Ja, det stämmer att den globala eliten var involverad i störtandet av shahen av Iran och det som skedde var självklart dåligt.

        Svara
  2. Annelie

    Varför ha med en bild på en kvinna öht? Och är HON medveten om att den här bilden tas och att den publiceras?
    Fokus bör väl ändå vara på förövarna eller tror ni inte att det räcker.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Kvinnan på bilden har såklart ingenting med artikel att göra.

      Idén med bilden är att man ska se att det är en tjej som sover som någon gör något man inte ska göra mot. Att man när man ser bilden verkligen ska känna att detta som dessa två iranier gjorde är fel. Så att inte bara förnuftet svarar, utan känslorna.

      Bilden är till för att provocera och väcka känslor. Och utan bilden så hade inte lika många läst denna viktiga text.

      Svara
      1. Alex

        Din smutsiga jävel! Ta bort bilden på stackars tjejen som är helt oskyldig! Är någons tjej/fru/dotter! Du är fan lika äcklig som dom två!

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Du är uppenbarligen lite trög. Det står tydligt under bilden att kvinnan på bilden inte har något med texten att göra. Det är iscensatt bild. Så lugna ner dig lite!

          Intressant att det du blir upprörd över och väljer att kommentera är bilden och inte det faktum att två äckel har våldtagit massor av flickor och unga kvinnor. Vad säger det om dig?

          Svara
          1. Ubbe

            Helt rätt att illustrera med denna bild. Det är tyvärr ungefär så knegarsvenssons döttrar ser ut när de möter araber. Mer eller mindre utslagna. Att folk reagerar så kraftigt beror enbart på att de tvingas se en bild av verkligheten. Att använda fingerade bilder som illustrationer i artiklar görs varje dag. Bör göras mer på det här sättet. Enda sättet som vanligt folk fattar och tar in på.

  3. Bild

    Är inte bilden på kvinnan helt onödig i att ha i artikeln då ansiktet inte ens är borttaget!

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Kvinnan på bilden har såklart ingenting med artikel att göra.

      Idén med bilden är att man ska se att det är en tjej som sover som någon gör något man inte ska göra mot. Att man när man ser bilden verkligen ska känna att detta som dessa två iranier gjorde är fel. Så att inte bara förnuftet svarar, utan känslorna.

      Bilden är till för att provocera och väcka känslor. Och utan bilden så hade inte lika många läst denna viktiga text.

      Svara
  4. Faousi Yanni

    Vidrigt det är det enda jag kan säga,vi får hoppas att någon tar hand om dem inne i fängelset det vore önskvärt så dem får sig en läxa dem aldrig glömmer och sedan ut med packet på livstid

    Svara
  5. Peter

    Hade dessa människor varit födda i Sverige så hade brottsrubriceringen varit mycket värre och straffet hade varit hårdare och längre.
    Vad är egentligen problemet med att dem får komma hem till Iran??

    Svara
    1. Lollo

      Tyvärr är det lagen som sätter stopp här då en fällande dom för våldtäkt bara ger 2 till max 4år (längre vid grov våldtäkt), hade ju varit trevligt med livstid för dessa asen.

      Svara
    2. Alex

      Lägg ner! Hade statistisk sätt så döms utlänningar hårdare än vita. Så bluffa inte här.

      Svara
        1. Jasse

          Det har dom haft uppe i nyheterna att folk med utländsk härstamning får längre fängelsestraff.

          Svara
          1. admin Inläggsförfattare

            Om du menar att de får hårdare straff för samma slags brott och för brott av samma allvarlighetsgrad så stämmer det inte. Ja, invandrare får strängare straff och straffas oftare, men det är för att de begår allvarligare brott och begår brott oftare.

            Om du står fast vi att invandrare får strängare straff för samma brott får du gärna hänvisa till forskning som stödjer detta.

    3. Gurra

      Hur vet du att det varit värre brottsrubricering om dom varit ”svenskar”? Är du också sånön att du vill stifta lagar från tid till annan efter vad just du får för aversion mot folk. Domen visar att rättvisan hunnit ifatt dom. Däremot är skadestånd alldeles för låga.
      Våldtäktsmän brukar inte få så lätt inlåsta tillsammans med andra fångar med nån heder…

      Svara
    4. Anna

      Vet du vart Bardyia är född? I Sverige. Detta har inget med dess iranska bakgrund att göra? Varför är alla män antingen rasister eller sexister?

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Anna: Japp, han är född i Sverige av två iranska föräldrar. Det har jag redan skrivit i kommentarerna här. Faktum är att hans mamma jobbar på SVT.

        Saken är den att det både är arv och miljö som påverkar människor när det kommer till saker som sexualbrott. När det gäller Bardyia Pajouhi så är det alltså dubbel påverkan, dels för att han är född av folk från Mellanöstern och sedan att han är uppfostrad av dem.

        Att man har dessa förutsättningar betyder såklart inte att man automatiskt börjar begå sexualbrott, men sannolikheten att man gör det är större. Titta upp forskningen bara.

        Svara
  6. Peter

    Vilka jävla svin!!!! Kommer någon överklaga? Hoppas högre straff! Konstigt att bete sig så när dom är iranier, oftast är det andra länder som håller på med sånt än just iranier. Jag känner några st och dom är jävligt schyssta och respekterar tjejer. Sa till och med till mig en gång när jag sa en dum grej till en ung tjej på fyllan. Jag tror dom här två killarna bara är stora jävla rövhål, jag tror inte det beror på att dom är iranier.

    Svara
  7. Danne

    Vidrigt värre… tuvärr så har de kommit allt för mycke skit innanför Sveriges gränser…

    Svara
  8. Jesper karlsson

    Undra vad som hänt om svenskar begått liknande straff i Iran…
    Sverige bör ha hårdare straff för invandrade individer. Det är extra viktigt att man sköter sig när man befinner sig i ett främmande land.

    Svara
  9. Andrea

    Alla dessa människor som säger att de borde skickas ”hem till Iran”. Vet vi om dessa män ens är födda i Iran? Bara för att ens släkt är av persiskt urpsrung betyder det absolut inte att man hör hemma i Iran. Jag läste aldrig hela artikeln då jag tyckte den var väldigt rasistisk. Ens etnicitet har ingenting med nånting att göra.

    Men även om Sverige skulle skicka dem till Iran, vad får er att tro att det är något bättre? Så de kan våldta kvinnor i Iran istället? För iranska kvinnors liv är inte lika mycket värda? Nej, dessa odjur ska inte ”tillbaka till Iran”. De ska bakom lås och bom och våldtas med en ananas varje dag.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Andrea: Visst är det lika illa för folket i Iran att behöva ha dessa våldtäktsmän hos sig, men svenska staten är främst till för att skydda det svenska folket. Kriminella iranier får det iranska folket ta hand om, vi svenskar ska ta hand om och bekosta våra egna kriminella.

      Och jo, de är födda i Teheran, i Iran.

      Svara
      1. Jasse

        Har den svenska mamman fött alla i Teheran?
        Undrar vf du tar med deras mamma på bild?
        Är det hennes fel kanske?
        Lås in asen och släng nyckeln!
        Just sånt här händer även bland svenska män.

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Nej, Anton Atlassis svenska mamma har fött honom i Sverige. Däremot är pappan, Navid Atlassi, den äldre av de två gärningsmännen, från Teheran. Och båda föräldrarna till den yngre gärningsmannen, Bardiya Pajouhi, är från Iran.

          Nej, mamman är inte medtagen på bild annat än den pyttelilla Facebook-bilden som finns med bredvid hennes kommentarer. Hon fick vara med så eftersom hon tillhör familjen.

          Svara
    2. Anna

      Herregud! Bardyia kom till Sverige innan han kunde gå och prata?

      Detta är INTE p ga deras iranska bakgrund. Är då inte Sverige ett förfallet folk utan iranier och dess akademiska meriter? Titta på sveriger; Jurister, läkare, forskare, ingenjörer. Sluta med att tro att denna brottsliga och helt fruktansvärda handling beror på någonting annat än en sexistisk syn på kvinnan och INTE p ga att de är födda i Iran. Fyfan för hemsidor som dessa. Om du anser att detta är någonting som mitt folk gör så har du fel. Fyfan för dig och för andra rasister som sprider denna skit som jag daligen får försvara mig för. Detta är en skam som normaliseras utförs i SVERIGE! DET har INTE med den iranska bakgrunden att göra.

      TVI på vinklad propaganda som hatstämplar nationer

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Anna: Japp, han är född i Sverige av två iranska föräldrar. Det har jag redan skrivit i kommentarerna här. Faktum är att hans mamma jobbar på SVT.

        Saken är den att det både är arv och miljö som påverkar människor när det kommer till saker som sexualbrott. När det gäller Bardyia Pajouhi så är det alltså dubbel påverkan, dels för att han är född av folk från Mellanöstern och sedan att han är uppfostrad av dem.

        Att man har dessa förutsättningar betyder såklart inte att man automatiskt börjar begå sexualbrott, men sannolikheten att man gör det är större. Titta upp forskningen bara.

        Var har du fått det ifrån att iranier skulle hålla uppe Sverige på något sätt vad gäller utbildning och arbete? Det stämmer helt enkelt inte. Men visst, fram med bevisen bara. Statistik och forskning. Lägger du fram det så tittar jag på det.

        Svara
  10. Ksena

    Hej!
    Finns det möjlighet att ta fram lista på bolag/krogar familjen äger? Så man kan bojkotta…

    Svara
  11. Anna

    Vem är tjejen på bilden? Antar att ni fått hennes godkännande att sprida bilden? Annars är det ett brott. Ni sprider väl inte bilder på en tjej som utsatts för brott där någon har tagit denns bilden mot hennes vilja? Skulle vilja ha källa på bilden, vem som tagit den m.m….

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Det är en iscensatt och redan innan väl spridd bild som har används som grund.

      Svara
  12. Rasism?

    Vidrigt gjort. De båda borde få fängelse 10 år och kastreras och sedan utvisas.

    Dock undrar jag varför deras ursprung som iranier nämns så många gånger? Rasism? Hatar ni iranier? Var och en är sin egen individ.

    Svara
  13. Jonas

    ”Kvinnan på bilden har såklart ingenting med artikel att göra.”

    Nej, men är kvinnan på bilden MEDVETEN att hon är med på er bild.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Det är en iscensatt och redan innan väl spridd bild som har används som grund.

      Det är dock intressant att det du fokuserar på och väljer att lägga det mesta av kommentaren på är bilden och inte det faktum att två äckel har våldtagit massor av flickor och unga kvinnor. Vad säger det om dig?

      Svara
      1. Gurra

        Det är mera intressant att en admin vågar agera brottsligt! Kanske du borde utvisas? Försök inte sätta dig över svensk rättvisa genom uppviglande kommentarer, bilder och text. Tror inte heller att offren gett dig mandatet att föra deras talan på detta vis. Dom har nog med egna trauman att ta hand om.

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Gurra: Om du anser att något olagligt har gjorts borde du anmäla det istället för att lämna tramsiga kommentarer.

          Svara
      2. Jasse

        Hur vet vi att kräken våldtagit massor av kvinnor?
        Det är redan fruktansvärt sjukligt det dom gjort, men undrar av ren nyfikenhet, vad du har för belägg, på att dom våldtagit massor av kvinnor?

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Jasse: De har dömts skyldiga vilket tydligt står i artikeln. Vidare så finns länkar i texten till domen så att du kan läsa om det själv.

          Svara
  14. Kalle

    Din jävla fitta ,,,, du din jävla admin.
    Du är en jävla rasse . Du skriver ” iranska killar och svenska tjejer ” i din jävla text, fast dem iranska killarna är svensk medborgare egentligen. Vad syftar du på fin jävla hurunge? Att alla iranier och invandrare är dåliga eller ?
    Du din äckliga jävel,,, det svider i ditt asrsle och alla jävla svenne bananer som är som dig just pga att Navid tjänat bra med pengar!!!
    Felet ligger hos det komonistiska svenska systemet som är mot kapitalism och de som tjänar pengar. Dessutom tycker du och dina jävla följare att det är alltid männen fel när några svenska slampor särar på benen i utbyte mot alkohol och party.
    Fy din jävel
    Om du verkligen har kulor mellan dina ben så måste du publicera denna text!.
    Vi kommer att dra ner din sida om du fortsätter med falsk info!

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Hehe… Ja, du verkar tro att vi tycker att din kommentar skulle vara svårt att möta. Enda anledningen att din kommentar kanske inte borde publicerats är för att du har ett så fullt språk, men så tänkte jag att varför bry sig, det är ändå bara du som gör bort dig om andra får läsa det.

      Angående det du ändå fick fram mellan alla svordomar.

      Ja, de är svenska medborgare, men det är många som är det med det system och de regler vi har idag. Bara för att någon är svensk medborgare idag så innebär inte de att de är svenskar. De som styr vill få det till att man blir svensk så fort man blir medborgare, men det är väldigt få av svenskarna som håller med om det. De två dömda är iranier, de är etniska iranier och de kommer att förbli så oavsett vad de gör. De kommer aldrig bli svenskar.

      Sedan gällande att vi skulle vara avundsjuka så är det fel, vi avskyr bara äckliga människor som drogar och våldtar barn och unga kvinnor. Jag själv gillar folk som lyckas bra i livet och som tjänar mycket pengar om allt görs på ett schysst sätt. De två dömda Navid Atlassi och Bardiya Pajouhi är dock bara äckliga och det tycker alla!

      Sedan, ingen info i denna text är falsk och det vet alla som läser den. Källorna till informationen är angiven och alla kan granska det.

      Slutligen är det lite lustigt att du skriver om ”kulor mellan benen” samtidigt som du sitter och skriver bakom ett falskt namn och en falsk epostadress. :)

      Svara
    2. Lisa

      Kalle!

      Du om någon borde inte få vistas på Svensk mark! Undra om du säger lika när du har vuxit upp och blivit en man( vilket du inte är och aldrig kommer bli) När du själv en dag blir pappa till en dotter. Den dagen hon växer upp och blir våldtagen, kommer du att kalla henne slampa som särar på benen för alkohol och droger oxå? Med dina gener så kan det bara leda till en sak…. Du har förbrukat din rätt till att kallas MAN……. Du är en stackare som aldrig någonsin kommer att tillhöra Sverige, du är ett vidrigt kräk som ska låsas in och nyckeln ska slängas … Jag lider med din mamma och pappa som har en son som är så svårt sjuk.. Det är bara att beklaga att du kom till det här jordelivet över huvud taget.. Du har inte ens stake att stå för dina åsikter , utan måste gömma dig bakom ett falskt namn.

      Svara
    3. Jasse

      I detta fallet ska man ju knappast kalla flickorna för något dåligt!
      Men hade varit bra om admin höll sig till fakta och inte en massa annat skit.

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Jasse: Om du påstår att något i artikeln inte stämmer så får du såklart precisera vad det gäller och lägga fram bevis för det du påstår.

        Svara
  15. Rolf Eriksson

    Va ska man säga, att kastrera killarna eller skära bort hela könet är väl ändå ett lindrigt straff !

    Svara
  16. Jappzor

    Bra källor och viktig publicering. Men du skriver jätte dåligt. Förrvirrande meningsbyggnader och onödiga upprepningar.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Tack för din kritik! Dock är du tämligen ensam om att tycka så. Kanske kan det ha med din läsförmåga att göra. 😉

      Svara
      1. Svenne

        Det nämns ordet iranier väldigt mycket i din examen arbete ,
        Infö : procentuellt är iranier i sverige mer utbildade än svenskar o de andra invandrar grupper
        ;procentuellt är iranier är mindre representerade i brottsregister än svenskar o andra invandrar grupper .
        Och tyvärr är vi svenskar ledande bl incest dömda .

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Du som kallar dig ”Svenne”, som av ditt sätt att skriva avslöjar att du troligtvis är en invandrare som talar i egen sak, det du skriver stämmer inte, utan är bara påhitt. Om du ska fortsätta att påstå detta så får du komma med bevis för det du säger. Lämna referenser till statistik och forskning som stödjer det du säger.

          I de två rapporterna från BRÅ om invandrares brottslighet, från 1996 och 2005, ser man att iranier är kraftigt överrepresenterade när det kommer till allvarliga vålds- och sexualbrott jämfört med etiska svenskar.

          Svara
          1. Svenne

            kollade på en av dina tabeller : totala antal brott begått av svenskar i procent var drygt 5 o iranier 3.2
            Mr statistik ,kan du ta fram incest siffror ?
            Invandrare är här att stannar , du får skriva o va frustrerad hur mycket du vill i ditt ensamma liv på självaste Ny Års afton .
            Min mamma är svenska o Pappa amerikan (som deras livsstil styr ditt liv ) o växt upp i USA ,Landet som såna som följer på heltid .

          2. admin Inläggsförfattare

            Svenne: Du får gärna säga var du hittade detta du sa om antal brott som svenskar respektive iranier hade begått. Säg vilken publikation och i vilken tabell du hittad det. Jag är helt säker på att du har förstått tabellen fel. Är det i absoluta tal som det är angivet så är det inte så konstigt då vi svenskar är rätt många fler än er iranier.

            Sedan gällande mitt nyår. Tack det var jättetrevligt och avnjöts i lugn och ro med min fru och mina tre barn. God mat, trevlig samvaro och lite fyrverkerier vid 12-slaget. Hu var ditt eget?

            Och nej, de flesta av invandrarna som är här idag är inte här för att stanna, utan kommer att repatrieras inom en inte allt för avlägsen framtid. Det svenska folket håller på att vakna.

    2. Morningstar

      I Sverige särskriver vi inte om man inte vill visa hur dum i huvudet man är. Tillbaka till SFI med dig, troll.

      Svara
  17. Omid

    Hej Anonym

    Du är uppenbarligen väldigt irriterad över invandring vilket är fullkomligt förståeligt. Och jag håller absolut med om att invandringen är för hög. Men det är väldigt orättvist att dra alla människor över en kam. Jag är själv iranier och känner många iranier och jag kan lova dig att vi sköter oss, begår inte brott och betalar skatt. I min krets är vi många utbildade ingenjörer, läkare och liknande. Ändå hamnar vi i samma kategori som dem två männen som du beskriver i din artikel fastän vi är raka motsatsen.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Omid: Om du läser texten ”Vad som måste göras” som jag hade länkat till i texten så kommer du att se att människor från arabvärlden och även från Iran är väldigt överrepresenterade i brott. Speciellt i vålds- och sexualbrott. Ja, de allra flesta av alla de som kommer från dessa länder sköter sig, men då överrepresentationen är så hög så gör det ändå en väldigt stor skillnad när man tar in människor från dessa områden. Därför bör Sverige inte göra det.

      Här är länken direkt till den artikeln:

      http://www.informationskriget.se/2016/02/09/vad-som-maste-goras/

      I texten ”Vad som måste göras” länkas det till forskning som styrker detta.

      Svara
      1. Omid

        Jag köper absolut att dem är överrepresenterade men i artikeln som du länkade så skriver du:

        ”Av en grupp på 10.000 invandrare från MENA-länderna (Middle East and North Africa) så misstänks i snitt mellan 18–70 personer för våldtäkter beroende på vilka MENA-länder gruppen kommer ifrån. Detta är en otroligt stor överrepresentation.”

        Jag vill vara väldigt tydlig med att jag inte försvarar sånt här beteende men det finns många invandrare som sköter sig och jag tänker inte stå till svars för att två personer som jag inte känner bara för att vi råkar vara födda på samma plats på den här planeten.

        Det är löjligt och jag förstår din frustration med invandring men att jag som utbildad ingenjör som betalar min skatt och dessutom är gift med en svensk ska behöva hamna i samma kategori som dessa kräk gör mig förbannad. Jag förstår inte varför jag ska behöva få skit från människor som dig bara för att jag råkar se ut som människorna i artikeln.

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Omid: Ingen har skrivit något annat heller. De flesta invandrare sköter sig. Så är det. Överrepresentationen är dock otroligt stor och det är ett problem. Massinvandringen måste upphöra och de flesta måste återvända till sina hemländer. För att folk ska förstå vilka problem massinvandringen medför så måste några skriva om det och det är det Informationskriget.se gör. Denna blogg skriver om sådant som övriga medier undviker. När fler förstår så kommer systemet att förändras.

          Du får leva med att det är så här Omid. Istället för att klaga på en blogg som skriver om saker som det är så kan du ju lägga din energi på att klaga på dem som begår sådana här brott. Vill du inte som iranier förknippas med idiot-iranier, om du inte klarar av att bara ruska på axlarna och tänka att jag sköter mig i alla fall, vilket du inte verkar klara eftersom du klagar här, så är väl den enda lösningen att du är på de iranier som beter sig som idioter så att de börjar bete sig bättre.

          Svara
          1. Omid

            Vill du veta en hemlis? Anledningen till att mellanöstern och övriga sargade länder ser ut som dem gör är på grund av människor som dig. Människor som endast sprider hat och sina outbildade åsikter. Du är en rasist punkt slut. Kräken som begår brott borde brinna i helvete. Jag flydde från misär och jag vet precis vilken typ av människa som orskade den. Såna som du. Kliv ner från din höga häst, du när inte lika intelligent som du tror att du är och jag kan lova dig att du är i samma kategori som kräken i artikeln. Skillnaden är att du har en annan hudfärg.

          2. admin Inläggsförfattare

            Omid: Anledningen att Mellanöstern ser ut som den gör idag är huvudsakligen att folken där som de är sammansatta idag inte klarar av att bygga fungerande och stabila samhällen. Perserna för 1000 år sedan och innan det klarade det, för de var ett annat folk på den tiden, då var de arier precis som dagens Yazidier fortfarande är, men dagens iranier klarar inte det eftersom massinvandring och mångkultur fick den gamla persiska befolkningsbasen att blandas ut och försvinna.

            Den globala elitens härjningar och plundring av regionen i modern tid har såklart klart en del att göra med att situationen är dålig i Mellanöstern, men det är inte som du och så många andra vill få det till huvudorsaken. Utan huvudorsaken är att ni som folk inte klarar att bygga stabila samhällen.

            Ni klarar inte av att bygga stabila samhällen och sedan flyr ni misären och tar er till våra länder och ju fler ni blir så dras våra länder mer och mer ner i samma misär som era hemländer befinner sig i. Att det är på detta sätt vet alla som har satt sig in i detta.

            Sedan så innebär inte detta att alla ni som kommer från Mellanöstern beter er dåligt, men tillräckligt många av er gör det för att det inte ska fungera att ta in allt för många.

            Det du och andra som har flytt från era egna hemländer skulle ha gjort är att stanna kvar och slåss för att förändra er hemländer och kämpat för att bygga upp dem. Om du tyckte att saker inte fungerade så skulle du ha stannat och engagerat dig för att åtgärda dem, inte bara lämna landet i händerna på de dåliga.

            Om saker och ting är dåligt här i Sverige, i mitt fädernesland, om saker och ting blir ännu sämre, så skulle jag aldrig lämna Sverige, utan jag skulle såklart stanna och kämpa tills vi segrade eller tills jag stupade i kampen. Antingen eller, aldrig att jag hade lämnat.

  18. Omid

    Jag skulle även vilja tillägga att som övriga är kanske val av bild onödigt. Det är väldigt ironiskt att du kritiserar två personers beteende mot kvinnor och sedan själv lägger upp en bild på en halvnaken tjej som du har hittat på nätet i syfte att provocera.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Omid: Kvinnan på bilden har ingenting med någon av flickorna/kvinnorna på bilden att göra. Den är iscensatt och redan väl spridd på nätet samt att det mest intima är pixlat och dolt av text. Sedan var inte bilden onödig, utan bilden som togs med just för att provocera och tydliggöra vad det handlade om så hade inte på när lika många läst texten.

      Sedan är det lite lustigt att du, Omid, verkar fokusera helt på att texten nämner att de är iranier och att bilden är olämplig istället för att uppröras av det som de drogade och våldtagna tjejerna utsattes för. Vad säger det egentligen om dig?

      Svara
      1. Omid

        ”Sedan är det lite lustigt att du, Omid, verkar fokusera helt på att texten nämner att de är iranier och att bilden är olämplig istället för att uppröras av det som de drogade och våldtagna tjejerna utsattes för. Vad säger det egentligen om dig?”

        Sedan är det lustigt att du, Tobias, verkar fokusera helt på att sprida din agenda om invandring iställlet för att uppröras över brotten mot kvinnorna. 80% av texten handlar om männen som begår brottet och knappt något om tjejerna.

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Jag kan inte skriva mycket mer än så här om tjejerna eftersom inte mer framgår om dem i domen. Jag fokuserar på gärningsmännen och deras beteende för att väcka den avsky i folk som behövs för att de ska vakna till och börja förändra saker.

          Svara
  19. Malin

    Brottet är fruktansvärt. De ska dömas, det är det inget snack om. Anser man att straffet är för milt så är det lagstiftningen man ska klaga på. Inte att domstolen skulle ta någon hänsyn till deras bakgrund och ge dem ett mildare straff. Statistik, som är framtagen på riktiga grunder talar snarare för att domstolar agerar precis i motsatt riktning och dömer hårdare. Sedan, varför ni om och om igen ska lägga så mycket fokous på brottslingars bakgrund. Det är brottet som ska beivras, sedan vart de kommer ifrån är helt irrelevant. Ni rapporterar aldrig med samma kraft och utmålning när brott begås av svenskfödda? De är förjävligt och det gör mig vansinnig! Och det enda ni är ute efter är att hänga ut invandrare som brottslingar, vilket var och en med egen tankeverksamhet inser at det inte är sant.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Malin: Det är visst relevant var gärningsmännen kommer ifrån eftersom övrig media undviker att skriva om det och för att utomeuropeiska invandrare, speciellt de från Mellanöstern och Afrika, är väldigt överrepresenterade i brottslighet. Skulle allmänheten veta hur mycket mer brott de begår per capita än etniska svenskar så skulle fler vända sig emot Sveriges tokiga invandringspolitik.

      Läs denna text så förstår du förhoppningsvis:

      http://www.informationskriget.se/2016/02/09/vad-som-maste-goras/

      Svara
  20. Hadji

    Admin

    För det första använder du en väldigt stötande bild, och din bortförklaring till användandet av bilden är ”Bilden är redan spridd” Ungefär som att jag ska trycka in snoppen i en medvetslös tjej som blivit våldtagen 10 minuter innan och säga ”Men hon hade redan blivit antastad av andra”. För det andra så är dem två som utförde detta varken människor eller för den delen iranier, dem är äckliga kräk som bör ha en egen kategori. Brott ligger inte i hudfärg utan uppväxt och uppfostran.

    Att dem där två har gjort något oförlåtligt är givet, finns ingen ursäkt. Ingen försöker varken förmildra eller förminska.

    Jag är människa, jag skiter blanka fan i vad andra kurder (kurd ursprungligen) har för sig. Inte mitt problem, lika lite som vad andra araber, svenskar etc etc har för sig. Man ska aldrig börja anklaga grupper eller skriva en text med antydningar åt det hållet. Det min vän är skillnad på främlinsfientlig eller inte. Du är tyvärr främlingsfientlig oavsett vad du säger. Precis som dem två idioterna är äckel till våldtäktsmän oavsett vad dem säger till andra.

    Jag håller dock med dig om invandringen. Man kanske ska börja ta hand om alla jävla fel som finns i Sverige idag innan vi åtar oss ännu mer som vi ej klarar av. Fast såhär är det när ormar till politiker ljuger och ljuger

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Hadji: Jag har svarat på så många olika ställen om den här bilden nu att jag inte riktigt vet vilket svar du syftar på. Jag har sagt att bilden var iscensatt, att den inte har med någon av flickorna/kvinnorna i Göteborg att göra och att den redan finns över över allt ute på nätet redan. Du vet vad iscensatt betyder väl?

      Svara
  21. Anna

    Det blev trots allt ett bra straff, då många gruppvåldtäksmän gått fria..

    Och det är ju trots all mest män från arabländerna….går ju inte förneka.
    Dom skämmer ut andra invandrare! S det blir ett invandrarmotstånd..

    Hårda straff på detta, domstolarna e för mesiga….

    Svara
  22. Peter the Kid

    Tvångskastrera fanskapen, finns ingen bot för sexbrottslingar. Sexbrottslingar sitter på en egen avdelning, för annars hade dom fått duktigt med stryk var dag. Iranier överlag är skötsamma individer. Men därmed inte sagt att jag gillar dem.

    Svara
  23. Lasse Wilhelmson

    Ett folk som inte försvarar sin egen nation och dess kultur är dömt att gå under. Sverige är på god väg på grund av en totalt ansvarslös invandringspolitik och medial hets och stämpling mot alla som försökt diskutera detta. Protester bemöts med tillmälen som ”främlingsfientlighet”, ”rasism”, ”nazism”, ”antisemitism”, som blivit ord som kommit att säga mer om dem som levererar än om dem som drabbas av dem – för att de försöker rädda Sverige.

    Det är ingen tillfällighet att denna blog heter Informationskriget och är framgångsrik, eftersom den alltid levererar både sanningen och en saklig argumentation.

    Men ibland kan det även vara befogat att sätta ner foten i vrede, som denna finska kvinna. Det kanske skulle behövas lite mer av detta även i Sverige?

    https://www.youtube.com/watch?v=goYwCSj03oo

    Svara
    1. Svenne

      Att kunna försvara sin nation och kultur krävs mod och sånt finns inte hos svenskar . artikel skrivaren är en tydligt exempel , kan bara skälla i sitt sorgliga hemmiljö o anonymt .

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Haha… Jag kan lova dig att jag gör mer än att sitta hemma och skriva och mitt namn står tydligt på artikeln. Tobias Lindberg. Du däremot vågar ju inte gå ut med ditt namn. 😉

        Svara
        1. Svenne

          Sverige ägs av utlänningar o all som var svenskt är såld till utlänningar . Förstår att det gör ont ,inget du kan ändra på .Du är ägt av araber , kineser och amerikaner .lev m d , du har inget val . Det r feghetens pris d betalar . fortsätt skriva skit o ,du hjälper att påminna svenskarna om det, det r vad dina ägare vill , tom ditt utekväll ägs av äcklen som Navid o co :
          Du har rätt , Jag gör inget åt det . jag känner mig inte som svensk.

          Svara
          1. admin Inläggsförfattare

            Svenne: Nej, allt ägs inte av utlänningar, men för mycket. Framförallt gäller detta för bankerna och stora delar av industrin har flyttats till andra delar av världen, men det är detta vi kommer att ändra på. Sedan så är det inte så att du inte känner dig som svensk, du är inte svensk. Bara etniska svenskar är svenskar. Om jag flyttade till Kina så skulle inte det göra mig till kines.

          2. Peter the Kid

            Svenne: Men du, du är ju riktigt dum i huvvet på riktigt. Troll..

          3. Peter the Kid

            SFI kursen har du tydligen missat, går ju knappt att läsa din text. Nä stick & brinn din tomte. Tror att du är iranier det är därför du blir så stött av artikeln. Troll..

  24. Tobias Ekberg

    Spelar ingen roll vad dessa människor än gör eller inte gör, utbildade eller inte, de ska bara ta och åka hem med sig.
    Vi har inte bett dem komma hit så de kan bara försvinna från landet.

    Svara
  25. Svenne

    Herr lindberg ,berätta nåt om din ( släkt ) Göran lindberg . captain kläninig . eller Haga mannen , förskola lärare som våldtar våra småbarn , eller våra landsmän som har kul m Thailändska fattiga pojkar o flickor . barn arbetare anställda av sv textil industri —- . Har du nån tabell på de område ?

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Svenne: Ingen av dessa är släkt till mig och Lindberg är ett av Sveriges vanligaste efternamn. Ja, svenskar begår också allvarliga vålds- och sexualbrott, någt jag hela tiden har påpekat, men den viktiga saken att förstå är att svenskar begår mycket färre sådana per capita jämfört med icke-européer och speciellt då jämfört med människor från Mellanöstern och Afrika. Jag har lagt fram bevis för detta i inlägget ”Vad som måste göras” där det samtliga referenser till fakta, forskning och statistik finns som stödjer det jag säger.

      http://www.informationskriget.se/2016/02/09/vad-som-maste-goras/

      Om du, Svenne, påstår att det inte är så måste du lägga fram någon form av bevis för det. Att du bara påstår något räcker liksom inte. :)

      Svara
    2. Tobias Ekberg

      Du ”Svenne”, de där offren du räknar upp är våra problem att handskas med och de är en del av det nya ”Sverige” som vi avskyr så jag tycker du kan ta ditt pick och pack och åka hem där du ska vara så sköter vi vårt här.

      Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Svenne: Bra sida, jag gillar uthängningar av dömda människor när det gäller grova sexualbrott. Dock är detta bara uppräknandet av 24 personer som är dömda pedofiler, bara en liten del av alla, inte en fullständig uppräkning av samtliga pedofiler och därmed kan man inte dra några slutsatser om vilka folkgrupp som står för störst andel av brotten per capita. Kom igen med forskning om du vill stödja det du tidigare påstod.

      Svara
      1. Svenne

        22 av 24 , resten muslimer . likheten mellan din släkt o propheten muhammad är slående , båda gillar barn . De som inte kan försvara sig . Good luck m dina muslimska chefer o nysvenskar . D R KÖRT FÖR DIG o CO.

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Svenne: Fast det du tog upp där var ju bara en slumpvis lista med personer som hade dömts för pedofili. Det var ju inte samtliga under en viss period eller så. Sådant kan man ju inte hänvisa till och säga att det även ser ut så i sin helhet med fördelningen av gärningsmännens etnicitet. Det förstår du väl?

          Svara
  26. sven gurka

    nu upprörs vi ,men vänta bara tills muslimerna somalir afganer känner sig trygga så krrommmer amälninga att bli så vanliga att man inte orkar läsa om de t ens då nöjer de sig inte med att tafsa på tjerna festivaler mm

    Svara
  27. Peter the Kid

    Vill man ha en bild av Sverige då ska man se hur det ser ut på svenska anstalter. Hur många intagna är svenskar respektive utrikesfödda/andra generationens invandrare.

    Vilka är det som skjuter ihjäl varandra i Biskopsgården? , inte fan är det Svensson iaf.

    Det går åt fel håll i Sverige, det är dags att vakna

    Svara
    1. Leila

      Jag växte upp i biskopsgården. Jag skjöt inte nån. Det gjorde inte min bror eller mina vänner heller. Vi gick i skolan, utbilda oss och bröt aldrig lagen. Tänk till innan du drar ett streck över oss. Vissa av oss är inte dem där smutsiga förortsbarnen som ni så gärna vi måla upp oss som.

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Självklart beter sig inte alla från arabvärlden eller från Iran dåligt, ingen har påstått det, men per capita begår de mycket mer brott än vad etniska svenskar gör.

        Svara
  28. Svenne

    ” Morningstar ” ” Peter the kid ” är det m de originella svsenskar du ska få tillbaka Sverige ?
    22 av 24 pedofiler är dina landsman , till dem kan du lägga till dagis pedfiler , fritids och idrotts tränare ( som Sjöbergs plast pappa ) .
    Apropåäga , vad är det som är svenskt nu för tiden ? . Tv kanalernas innehåll ? Live sändning av Amerikanska valet på 5 kanaler , eller Hollywood serier ? Var äter man svenska husmanskost ? Hos kebabställen , . Du är ägt av us amerikaner o araber , kineser , ryssar, tom en holländare tog hand om Saabs sista miljarder . De importerade sex slaveri anhöriga är här för att stanna .
    Förresten jag har packat o åker till Florida , kommer tillbaka när jag vill . Vart ska ni ta vägen ?
    Snart har ni en muslim som arbetsgivare ( om inte redan ) inklusive Sharia lag . Fortsätt m din revolotion bakom tangent bordet .

    Svara
  29. Svenne

    Förresten national arenan kommer snart döpas om till Zlatan Arena för att matcha hans staty .

    Svara
  30. Leila

    Jag läste artikeln som jag läser så många artiklar om svin som våldtagit och sexuellt ofredat kvinnor. Jag brukar lägga ytterst lite tid på att identifiera deras etnicitet då det är irrelevant. Deras sjuka beteende är på grund av att dem är sexistiska svin med mental ohälsa för våldtäckt handlar inte bara om sex, det är även ett maktspel för angriparen. Ett farligt maktspel som friska människor inte utövar.

    Jag är iranier och psykolog. Född och uppvuxen i detta land. Jag är kristen, jag betalar skatt och talar flytande svenska. Men jag älskar mitt hemland och min kultur. Och att ni förknippar dessa odjur med Iran är INTE okej. Det är ytterst naivt att tro att ingen svensk man har våldtagit en kvinna utomlands. Det händer ÖVERALLT. Så slippa snacket om vem som ska ut ur landet eller ej. Viktigaste är att asen förlorat sina restaurang, blivit påkommna och att en dom har fällts. Finns så många fall där dem frias.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Leila: Etniciteten är viktig att påpeka eftersom många icke-européer, speciellt de från arabvärlden, men även från Iran, begår väldigt mycket mer grova vålds- och sexualbrott per capita än vad etniska svenskar gör. Detta är bevisat i forskningen. Se BRÅ:s rapporter om Invandrares brottslighet från 1996 och 2005. Därför är det viktigt att uppmärksamma brott som dessa så att fler svenskar inser att det inte är bra att fortsätta med massinvandringen på det sätt Sverige har gjort under de senaste 40 åren.

      Självklart beter sig inte alla från arabvärlden eller från Iran dåligt, ingen har påstått det, men per capita begår de mycket mer brott än vad etniska svenskar gör.

      Svara
      1. Iran

        Dem är afghaner! Bra att lära sig skillnaden mellan afghansk och iransk utseende innan man talar ut!

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Enligt alla offentliga handlingar så har båda gärningsmännen iranskt ursprung. Det är bara att höra av sig till myndigheterna och kontrollera om du inte tror mig.

          Om de sedan är ”äkta iranier” eller inte är väldigt svårt att säga och olika människor har nog olika synpunkter på vad ”äkta iranier” är.

          Ska man vara helt ärlig så finns det i princip inga riktiga iranier kvar eftersom de äkta iranierna var perserna och är man lite insatt i historia så vet man att massinvandringen och de olika invasionerna som drabbade Iran någon gång på medeltiden blandade bort de ursprungliga ariska perserna och gjorde dem till vad de är idag.

          Svara
  31. Sundin

    Om du kunde sluta länka till din egna artikel och indirekt påstå att det är ”fakta”, som ska göra att folk ”förhoppningsvis förstår”, så hade det varit toppen!

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Anna Sundin: I de fall jag har länkat till egna artiklar så är det för att dessa artiklar innehåller fakta, länkar och referenser som läsarna kan granska om de vill samt lite mer ingående resonemang som jag redan har skrivit ner, så att jag slipper upprepa dem i varje svar här bland kommentarerna.

      Svara
  32. Peter the Kid

    Svenne: Nä med just sådana som dig går det ju utför i detta land, vi ber heller inte sådana som dig om hjälp när vi vill ordna upp vårt land, eftersom du inte tillhör Sverige (troligtvis är du iranier eller arab eller nåt annat muslimskt äckel). Åk till florida (läs mellanöstern) med dig, kom inte tillbaks.
    Din slumpmässiga lista över pedofiler är ju helt taget ur sin kontext. Jag sa kolla hur det ser på anstalterna, 70% intagna har utländskt påbrå. Är det en slump?
    SD kommer få 25-30% i valet 2018, och det tycker vi om, vi som vill återställa ordningen.

    Det mesta i Sverige ägs av Sverige och svenska företag och personer. Det du pratar om är pizzerior, kinakrogar, moskèr osv, dvs en promille..

    Svara
    1. Svenne

      Vilka ” vi ” ,ni kan inte göra ett skit . de som kommer in förökar sig som kaniner o just ” NI ” kan knappast har nån partner att göra barn . 2030-2040 är ni i minoritet .Barnen måste kunna arabiska o Sharia lagar kommer råda . 70% av dem i fängelse men tillräckligt många ute att regera .
      Ni kommer att sitta hemma o barnporr surfa ( statistiken på d område leder just ” NI ” stort ) eller förgripa er på barnen .
      När det kommer till handling o agera är just ” NI ” fega o rädda . Såg Ni små kronorna i JR Hockey ? De la sig när det gällde ,
      Jag åker bort fr misären här när jag vill men ” NI ” är fångna i er vackra mörka Sverige . synd om er .
      Check out d här klippet https://youtu.be/c_eaceXaDJk , då fattar du vad NI är fast i .

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Jo då, vi européer kan göra precis vad vi vill, bara inser att vi är brodersfolk, slänger av oss ”våra” parasitiska ledare och börjar samarbeta med varandra folken emellan. När det sker är det slut med massinvandringen och de flesta som har kommit kommer att repatrieras.

        Svara
        1. Svenne

          Européer är dem som reste sig mot Hitler . Räkna inte er i den gruppen . oavsett hur mycket Eu avgifter ni än betalar så kommer ni inte in –

          Svara
    2. Massinvandring

      Jag kan nämna stora företag med VD som pelare till företagen med utländska bakgrund. Är detta en slump? Alla invandrare är inte dåliga människor och alla Svenskar är definitivt inga änglar. Försök att kommunicera normalt utan att kränka någon om du vill att Sverige ska fortsätta behålla sin demokrati.

      Svara
      1. admin Inläggsförfattare

        Ingen har heller sagt att alla invandrare är dåliga och alla svenskar är bra, men Sverige har förändrats negativt till följd av massinvandringen och Sverige kommer att förändras för mycket om den tillåts fortgå och/eller om alla som har kommit hittills tillåts stanna. Därför måste massinvandringen upphöra och de flesta icke-européer som har kommit de senaste 40 åren återvända till sina hemländer.

        Svara
  33. Berra

    Mycket bra inlägg Tobias. Det märks att folk börjar vakna upp och ser vad som händer med Sverige… Nu kan man så smått börja våga säga som det är utan bli kallad rasist.. Ett litet framsteg men iaf ett framsteg :)

    Svara
  34. Will

    De två djur som begick dessa fruktansvärda handlingar förtjänar ett mycket hårdare straff och alla mina tankar går till de drabbade flickorna och deras respektive familj. Att ha med en provocerande bild om än iscensatt är högst osmakligt och vidrigt. Men å andra sidan denna artikel är ju enbart skriven för att lyfta fram gärningsmännens etnicitet mer än den vidriga handling de begick. Hade du lagt ut alla gärningsmännens släktbilder om de var arier och europer? Om ens publicerat en artikel. Läste vad som måste göras.. men din logik kan vi låsa in alla män från Örebro eftersom Sveriges värsta våldtäksmän kommer därifrån. ”Saken är dock den att det inte går att veta säkert vilka som sköter sig och vilka som inte gör det”. Ja så enkelt kan världen vara om ni endast kan se svart och vitt, alla är antingen bra för de är vita eller dåliga för de är svarta. Lägg ner rasismen och hatet det leder inte till något gott överhuvudtaget. Helt obegripligt hur människor kan köpa det skit ni skriver på dessa sidor.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Will: Nej, det är inte vidrigt att ha med en bild som denna, utan bra eftersom det får folk att reagera och att det därmed är effektivt.

      Att etniciteten lyfts fram är för att belysa att icke-européer, speciellt då de från Mellanöstern och Afrika, begår väldigt mycket mer grova vålds- och sexualbrott per capita än vad etniska svenskar gör. Detta är bevisat i forskningen. Se BRÅ:s rapporter om Invandrares brottslighet från 1996 och 2005. Därför är det viktigt att uppmärksamma brott som dessa så att fler svenskar inser att det inte är bra att fortsätta med massinvandringen på det sätt Sverige har gjort under de senaste 40 åren.

      Självklart beter sig inte alla från dessa delar av världen dåligt, ingen har påstått det, men per capita begår de mycket mer brott än vad etniska svenskar gör.

      Sedan så är ditt argument om Örebro egentligen helt ologiskt. Det handlar nämligen inte alls om var människor är ifrån, utan om vilket folk de tillhör. Om massor av etniska svenskar hade levt i Iran under flera generationer, men levt segregerat så att de inte hade påverkats allt för mycket av iranska kultur, så hade de inte begått lika mycket brott om alla de plötsligt flyttades till Sverige som en lika stor grupp med iranier som flyttade till Sverige hade gjort. Detta eftersom benägenheten att begå brott har med sådant som lynne, temperament, empati, konsekvenstänkande, planering och mycket annat sådant att göra och sådana egenskaper skiljer sig åt mellan olika folkgrupper om man ser på dem generellt för hela populationer.

      Svara
  35. Svenne

    Utländska ägare dominerar i växande privat vårdsektor
    Den privata vården, både sjukvård och äldreomsorg, växer i Skåne. 4,2 miljarder blev förra årets nota för den privata vård som Region Skåne köper in. Aktörerna är många och av varierande storlek. Till största delen drivs och ägs de av större koncerner med utländska ägare.
    Saab ,Volvo, Scania ,Vin o spirit ,….
    känn dig svenskt

    Svara
  36. Svenne

    Per capita verkar va herr kaptain klänings landsmans favorit term .
    Per capita begår svenska män bra mer incest brott
    Per capita är det fler svenska män som jobbar på dagis o förgriper sig på små små barn
    Per capita är det bra fler svenska män som barnporr surfar
    Per capita är det flera svenska män som är pedofiler ock åker till Thailand o våldtar små barn
    Per capita är det flera svenska kläder butiker som utnyttjar barn i fattiga länder för större vinster
    Så , vilket brott är värst . Att förstöra ett hjälplös barns liv innan det har ens startat eller våldta en 16 årig som valde själv ( helt oskyldigt förstås ) att festa med de kräken ?

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Nej, det du säger stämmer inte och du har inte hänvisat till någon forskning eller statistik som stödjer det du påstår.

      Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Men vad fan, Svenne, kriminellt.com är inte forskning eller statistik. Jag använder forskning och statistik som bevis för det jag säger och föreslår att du också börjar göra det.

      Här är sådant jag hänvisar till:

      Invandrare och invandrares barns brottslighet. En statistisk analys. BRÅ-rapport 1996:2.
      http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1.pdf

      Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet. Rapport 2005:17.
      https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/1371914727881/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

      Svara
  37. Svenne

    Forskning , Statistik ?
    Herr klänning verkar gilla barnporr o hjälplösa offer . han kanske är med kubben ? sekreterare ?
    Hej vakna . det står bara fakta över de dömda sexuellt angripare på barn under 2016 . fysiska personer ,män ,svenskar . Understood ? inga siffror ,

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Nej, så är det inte, Svenne, sidan som du hänvisar till har ingen fullständig redovisning av alla som är dömda för sexuella brott mot barn 2016. Alltså kan man inte hänvisa till den och säga att den visar hur det ser ut i verkligheten.

      Svara
  38. Peter the Kid

    Man behöver ingen statistik, bara använda sina ögon och se hur de intagna ser ut, 70% har rötter i mellanöstern/afrika.

    Svara
  39. Peter the Kid

    Svenne: Du antyder att det var 16-åriga tjejens egna fel att hon blev våldtagen?
    Är det så du tycker? Att det alltid är den våldtagna kvinnans fel? För att hon hade fel kläder eller för att hon hade blont hår..
    Du är ju dum i huvvet på riktigt.

    Svara
    1. Svenne

      Nej jag antyder inte det
      Nej det är aldrig offrets fel
      Men jag tycker att du är ung att delta i såna diskussioner som detta o för feg .
      Be nån vuxen tolka kommentarerna åt dig så slipper vi få dina korkade frågor
      O en riktigt svensk kallar sig inte the kid . Sluta apa efter andra kulturer ,det blir bara fel , tro mig pöööjk

      Svara
  40. Peter the Kid

    ”helt oskyldig förstås” – Det va du som skrev det, troll,
    Vi fattar att du vill provocera och så..

    Svara
  41. Svenne

    Färska och aktuella s…ska pedofiler : Aftonbladet hittade 72 st
    Tränare Arlanda Jets och fritidsledare på St Gertrud skola Märsta , FABIAN WELDEBORN ( väldigt vanligt namn i Iran ) smygfotade nakna små barn .
    Herr författare kanske ska berika våra tillvaro på nytt genom att skriva nåt om det ?
    Tobias ,,vi väntar med spänning .

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Svenne: Du har fortfarande inte lagt fram någon som helst bevisning för att etniska svenskar skulle vara överrepresenterade när det gäller sexualbrottslighet mot barn. Det enda du kommer med är enskilda exempel som du lyfter fram. Jag har när jag argumenterar lagt fram forskning och statistik som bevis för att invandrare från Mellanöstern och Afrika är väldigt överrepresenterade när det kommer till grova vålds- och sexualbrott. Nu får du sluta att skriva en massa skit som du bara hittar på och istället lägga fram riktig bevisning i form av forskning och statistik eller så kommer inga fler kommentarer igenom. Jag har inte tid ed mer av ditt tramsande.

      Svara
  42. Svenne

    senaste Nytt fr vidriga världen
    Uddevalla ; 23 -årig man lurade minderåriga till sex 2012-01-10
    Simon Karlsson Misstänks vara
    ingen forskning ,ren fakta

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Svenne: Ännu ett enstaka exempel. Jag klistrar in det jag precis svarade på din andra kommentar på ett annat ställe i kommentarerna till denna artikel.

      ”Du har fortfarande inte lagt fram någon som helst bevisning för att etniska svenskar skulle vara överrepresenterade när det gäller sexualbrottslighet mot barn. Det enda du kommer med är enskilda exempel som du lyfter fram. Jag har när jag argumenterar lagt fram forskning och statistik som bevis för att invandrare från Mellanöstern och Afrika är väldigt överrepresenterade när det kommer till grova vålds- och sexualbrott. Nu får du sluta att skriva en massa skit som du bara hittar på och istället lägga fram riktig bevisning i form av forskning och statistik eller så kommer inga fler kommentarer igenom. Jag har inte tid ed mer av ditt tramsande.”

      Svara
  43. Jörgen

    Herr Admin.

    Börjar med att säga detta om offren, dom förtjänar inte det som hände dem. Förövarna borde få ett strängt straff.

    Jag kan även förstå din frustration mot personer som kommer ifrån arab världen och gör såna hemska saker i Sverige.

    Även om du säger per capita och lägger fram statistik och bevis så blir många sårade och ledsna.

    Tycker du inte att du som person skulle kunna motverka detta på något sätt?

    Din inställning i detta gör att personer med utländskt ursprung (nu tar jag hela världen bara för att), får ett aggressivare inställning till ”svensk” person.

    När jag läser här så blir jag arg och ledsen samtidigt.
    Just för att man HATAR andra människor.

    Herr Admin, jag antar att du reser utomlands och när du väl kommer till din destination så blir välbemöt och respekterad (trots din hud färg).

    Varför kan man inte göra det här i Sverige?

    För att många personer säger som dig, folk ifrån arab världen är brottslingar och bör skickas tillbaka.

    Bra start där redan.

    Jag kom som flykting till Sverige -89 (flydde ett inbördeskrig).
    Mina föräldrar är stolta över det land dom kom ifrån men fruktade för deras barns liv och flydde. Lämnade efter all trygghet för att se sina barn växa upp i en tryggare miljö.

    Nu är man själv far och make stolt en ska jag tillägga. Men denna mentalitet som växer nu är väldigt farlig för min familj.

    Om du säger, ta och flytta tillbaka till hemland, köper inte det.

    Min familj har bidragit lika mycket som alla andra.

    INGEN ÄR MER VÄRD ÄN DEN ANDRE.

    (vill inte uppge mina verkliga uppgifter eftersom denna hemsida känns inte säker).

    /Jörgen

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Jörgen: Fast uppgifterna i texten stämmer, ju fler från Mellanöstern och Afrika i tar in ju mer vålds- och sexualbrott kommer vi att få eftersom människor från dessa delar av världen har så hög överrepresentation. Det är fel att utsätta det svenska folket för alla dessa brott genom att bara ta in ännu fler och genom att låta alla de som redan har kommit att bo kvar.

      Ditt resonemang om att man bör behandla de som reser i världen bra har ingenting med massinvandringen att göra. Att resa runt eller att semestra i olika delar av världen är inte samma sak som att flytta permanent till och bosätta sig i andra länder. Jag förväntar mig inte att bara kunna flytta till vilket land som helst i världen, utan det är det landets folks sak att avgöra om de vill tillåta mig att bo där.

      Sedan vad gäller att folk flyr hit till Sverige och Västvärlden från andra delar av världen. Om det var problem i Sverige så skulle jag aldrig fly, utan jag skulle stanna och kämpa för att återställa ordningen och göra Sverige bra igen. För detta skulle jag kämpa tills jag dog och jag skulle uppfostra mina barn till att kämpa för samma sak sedan när de blev tillräckligt gamla för att ta vid i kampen.

      Visst kan man flytta sin familj till säkrare områden tillfälligt, kanske till och med till grannländer om det inte är säkert någonstans i det egna landet, så att man vet att de är någorlunda säkra medan man själv strider för att göra saker och ting bra igen, men en sedan flytt av familjen skulle ju inte vara permanent, utan bara tillfällig tills ordningen har återställts. Problemet idag är ju att de som flyr från olika delar av världen där det är konflikter flyr helt och hållet. De överger sina hemländer och förväntar sig att de ska ha en rätt att permanent bosätta sig i andra delar av världen på andra folks bekostnad. Detta tycker jag är ynkligt och fegt av de som bara flyr sitt ansvar att kämpa för sitt folk och sitt land.

      Svara
  44. Mariette Risberg

    Hur kan du med att dra in förövarnas familj och släkt i det här?
    Som om dom inte får skämmas tillräckligt mycket
    redan? Skäms på dig!!!

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      De som nämns i texten blir nämnda för att de har en del i det hela genom bland annat sin uppfostran. Som nämns i texten så har även Navid Atlassis äldste son Anton filmat en tjej i smyg när han hade sex med henne och dömts för det. Att de skäms är sålunda inget fel, de ska skämmas. Dessutom bör du, Mariette, skämmas som tar dem i försvar.

      Svara
  45. Iran

    Lägg inte ut bilden på stackars tjejen! Att du inte skäms som lägger ut det, det är det minsta hon vill, att dem bilderna ska spridas ut!

    Dessutom är det synd att du aäger Iran, Iran hela tiden när du inte ens kan se skillnaden mellan Iranier och en Jävla Afghan! Kan du inte se att det är afghaner det där? Öhonen? Ansiktet!?

    Synd att afghaner har kommit in i iran och kan persiska språket som gör att folk tar fel mellan de två folkslagen! Fy skäms på dig slm smitskastar Iranier såhär!

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Om du läser lite mer noggrant så ser du att bilden med tjejen inte har någonting med artikeln att göra. Det är en iscensatt bild. Och dessutom är den pixlad.

      Att du inte skäms, då du läser ordentligt och tar reda på fakta innan du börjar skrika om att andra borde skämmas!

      Enligt alla offentliga handlingar så har båda gärningsmännen iranskt ursprung. Det är bara att höra av sig till myndigheterna och kontrollera om du inte tror mig.

      Om de sedan är ”äkta iranier” eller inte är väldigt svårt att säga och olika människor har nog olika synpunkter på vad ”äkta iranier” är.

      Ska man vara helt ärlig så finns det i princip inga riktiga iranier kvar eftersom de äkta iranierna var perserna och är man lite insatt i historia så vet man att massinvandringen och de olika invasionerna som drabbade Iran någon gång på medeltiden blandade bort de ursprungliga ariska perserna och gjorde dem till vad de är idag.

      Svara
      1. Massinvandring

        Det finns heller inte riktiga svenskar. Då behöver du nog också åka tillbaks till ditt hemland vart det nu än är, frivilligt eller med tvång som du uttrycker det. Vi ses

        Svara
        1. admin Inläggsförfattare

          Jo, det är just det som det gör. Det finns riktiga etniska svenskar, skandinaver och germaner. Vi svenskar tillhör ett folk som har levt i norra Europa intill isens rand i minst 40 tusen år och vi har levt i Sverige ända sedan inlandsisen började dra sig tillbaks för c:a 8000 år sedan. Du får läsa på lite!

          Svara
  46. Mariette Risberg

    Jag har skrivit förut men ni valde att inte ta med min kommentar, tål ni inte kritik eller?
    Hur kan du svärta ner förövarnas familjer? Tycker
    du inte att dom lider tillräckligt i detta?
    Man borde polisanmäla dig.
    Att du inte skäms!!!!

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Mariette: Ingen kommentar har tagits bort, jag har bara inte hunnit att godkänna än. Folk har annat att göra också vet du.

      Vad gäller resten du säger.

      De som nämns i texten blir nämnda för att de har en del i det hela genom bland annat sin uppfostran. Som nämns i texten så har även Navid Atlassis äldste son Anton filmat en tjej i smyg när han hade sex med henne och dömts för det. Att de skäms är sålunda inget fel, de ska skämmas. Dessutom bör du, Mariette, skämmas som tar dem i försvar.

      I övrigt får du göra vad du tycker behöver göras.

      Svara
  47. Farre

    Jag är själv född i Tehran. Jag har följt denna nyhet ett tag och lider med offren. Jag motsätter mig sidor eller åsikter som vill klumpa in människor i fack, d v s i bra och dåliga människor, m a o att svenskar är mindre brottsliga än invandrare. Det är ingen nyhet att invandrare är överrepresenterade i statistiken bland vissa brott ffa våldsbrott. Det finns socioekonomiska förklaringsmodeller till detta, det har inget med själva kulturen att göra. Jag är själv intresserad av statistik då jag är läkarstuderande men om man drar slutsatser som baseras på statistik där en minoritet utgör gruppen så ger det en skev bild när man ska dra slutsatser som baseras på alla invandrare. För att förtydliga detta är det en en liten fraktion av alla invandrare som begår brott. Därför är det fel matematiskt att använda Brå´s siffror för att göra deduktiva antaganden om invandrare som grupp. Tyvärr följer en del sociala problem med vissa människor när dem invandrar. Sedan är mäns våld mot kvinnor inget som är ras eller kulturellt bundet utan förekommer p g a djupt rotad felaktig kvinnosyn i alla samhällen.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Farre: Ja, den absoluta majoriteten av alla invandrare, även bland de som kommer från Mellanöstern och Afrika, sköter sig bra. Så är det. Ett faktum är dock att de som invandrar från dessa delar av världen är väldigt överrepresenterade när det kommer till brott, speciellt vålds- och sexualbrott. Ju fler man tar in från dessa områden ju fler brott blir det. Och detta trots att den absoluta majoriteten sköter sig och är bra människor.

      Saken är att det inte finns något sätt att i förväg sålla ut de dåliga från resten, utan det enda sättet man kan skydda Sverige från alla de brott som kommer av invandringen är att stoppa invandringen. Någon annan metod finns inte.

      Sedan så finns det ingenting som tyder på att det bara är olika sociala faktorer, tidigare upplevelser och olika orättvisor som gör att de som invandrar från dessa områden är överrepresenterade i brott. Tvärt om så tyder vväldigt mycket på att det är skillnader mellan olika folk i hur de generellt är, vilket temperament de har, hur de löser konflikter, hur de ordnar sina samhällen. Att Västvärldens folk har lyckats bygga upp de sammhällen och den civilisation de har, som alla andra folk vill ta sig till genom massinvandring, medan sådant inte finns i t.ex Mellanöstern och Afrika är inte en slump. Inte heller är förklaringen till att folken i Mellanöstern och Afrika inte har lyckats lika bra att de har förtryckts och plundrats, så som det så ofta framställs.

      Visst har kolonialism haft en påverkan och kan vara en del av förklaringen till de problem som den fattiga världen har , men det är inte den enda orsaken eller ens huvudorsaken till problemen på det sätt som vårt politiskt korrekta etablissemanget vill framställa det som. På samma sätt har självfallet olika sociala faktorer en inverkan på överrepresentationen i brott hos invandrare, men det är inte hela eller ens den största delen av förklaringen. Utan den verkliga anledning, den självklara anledningen, är att olika folk, precis som olika individer, är olika duktiga på olika saker och är olika framgångsrika.

      Det är inte för inte som nästan samtliga av mänskliga framsteg och uppfinningar kommer från de olika ariska folk som genom historien har levt på jorden. Tidigare levde de ariska folken, de vita folken över stora delar av jorden, men idag finns nästan bara världens européer kvar, då övriga har utrotats och/eller blandats bort och uppgått i andra folk genom erövring, förföljelser och massinvandring. Perserna hörde tills de föll till de ariska vita folken, men allt detta är idag nästan helt bortblandat och förlorat.

      Svara
  48. Svenne

    Han säger iran iran för att han har nån komplex . Vet väll att just iranier är tom mindre representerade i brottslighet än svenskar . Ex : Örebro polisen . Hade inte en iraniern på sin lista . Hans siffror är fr 95 .
    Be han redovisa barnvåldtäckt o barn Porr. Då byter han ämne . Helt oseriöst o fegt är han

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Svenne: Nej, personer som står registrerade som iranier har hög överrepresentation när det kommer till allvarliga vålds- och sexualbrott.

      Svara
  49. Massinvandring

    Citat ur din så kallade amatör artikel ”Därför måste dagens system ändras, massinvandringen stoppas och de flesta icke-européer som har kommit till Sverige de senaste 40 åren måste återvända till sina hemländer. Frivilligt eller med tvång.” Alltså vill du skicka iväg mina föräldrar som har bidragit Sverige då min pappa är en stolt Iranie och en överläkare bland annat. Bättre om dem skickar iväg dig till Irak där Svenska minor sprängs. Du är bara för rolig.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Som du ser så står det ”de flesta”, vilket innebär att det inte betyder alla. Kanske skulle inte detta gälla din pappa eller någon i din familj. Det beror lite på hur de framtida reglerna för repatriering kommer att se ut.

      Svara
  50. Massinvandring

    Ok , några rader till . Du talar om västvärlden som att de inte har förstört liv utanför Europa? Vapen som säljs är Sverige en del av, blir inte kallade för ”Terrorister” i media. Mina föräldrar kom hit och var en del av förbättring i det svenska samhället, detta är då tacksamheten dem får ”skicka iväg parasiterna”. Många svenskar har ändå någon förståelse över hur invandrare blir förtryckta både i Sverige och där de har sitt ursprung. Jag som är född i Sverige har väldigt svårt att se mig själv som svensk. Anledning till detta är brist på den sociala kompetensen och vilket slags människoras man är. Bara för att någon kommer för Somalia exempelvis kan inte du som människa ta ett snabbt beslut i din lilla hjärna att personen är trög eller efterbliven. Han har säkert kunskaper som kan gynna dig . Det är så Sverige har utvecklats om du inte visste om det. Nu vet du. Det finns onda och goda människor oavsett vart man än kommer ifrån.

    Svara
    1. admin Inläggsförfattare

      Nej, massinvandringen har inte gynnat Sverige. Där har du fel och du får gärna komma med bevis som stärker din tes att Sverige har blivit ett bättre land tack vare massinvandringen om du ska fortsätta att påstå det.

      Ja, självklart kommer det även bra människor som bidrar positivt till Sverige med invandringen, men tyvärr kommer det fler som inte bidrar positivt, varför den sammanlagda effekten av massinvandringen är negativ för Sverige.

      Gällande dig själv. Har du två föräldrar med iranskt ursprung men är född i Sverige så är du inte svensk. Så enkelt är det. Ja, du är svensk medborgare enligt de regler som har gällt och gäller idag, men du är inte svensk. Att vara svensk har med arv att göra, att man tillhör ett visst folk genetiskt. Hade mina föräldrar flyttat till Iran så hade inte jag blivit iranier om de hade fött mig där.

      Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *